lørdag 5. november 2011

Snehvit og de syv dverger.

Vi hadde en tid hørt at filmen "Snehvit og de syv dverger" skulle vises på samfundshuset Vonheim på Harøya, og vi ungene ventet på dette i stor spenning. Mor lovte at når den skulle vises her på øya så skulle vi barna få se den.  Etter mye venting var endelig dagen kommet da filmen skulle vises, og vi barna var helt fra oss av forventning. Jeg kan ennå huske at vi la ivei langs veien mor, Elin, jeg og Guri som var minstejenta. Det var ca.4-5 kilometer å gå, men det var bare en glede å gå denne vegen for å få være med på noe vi bare hadde hørt andre fortelle om. Vi tok tiden til hjelp og vel fremme kjøpte mor billettene og vi satte oss inn i en overfylt kinosal. Jeg kan ikke si annet en at tida gikk så alt for fort, og etter å ha fått mange fantastiske inntrykk, var filmen over. Det var den første filmen jeg så som barn, og den svarte virkelig til forventningene. Det var noe stort og fantasifullt for en guttunge dette, og denne filmen ble et minne for livet. Senere ble det mange Disney filmer men ingen kunne måle seg med "Snehvit og de syv dvergene".
Kvelden var på hell og vi tok bussen tilbake, og jeg kan huske at det ikke var et ledig sete på tilbakeveien. En uforglemmelig kveld var kommet til ende, og det var en meget fornøyd gutt som gikk til sengs den kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar