søndag 29. mai 2011

Opel GT 1900 1967 modell.

Jeg hadde lyst til å kjøpe en litt uvanlig bil, og kjøpte derfor en Opel GT 1900 som jeg syns var i uvanlig god stand. Det var også en uvanlig bil hvis man vet at denne ble produsert allerede i 1965. Jeg kan ikke annet si en at det var en morsom bil å kjøre,  ikke denne kompakte kjørefølelsen, men en følelse av å kjøre en gocart med herlige skinnseter.  Denne bilen ble en søndagsbil, men vi d.v.s. jeg og min datter Siri tok en tur til Sverige med denne bilen i ferien. Stor var forventningene til turen, og det startet helt fint. Første stopp og overnatting i telt var på Tretten, og alt så lovende ut og forventningene var høye. Dagen etter fortsatte vi til Lillehammer og videre til Hamar der vi tanket, og skiftet noen smådeler i motoren. Alt så bra ut, men det var noen truende skyer i vest. Da vi passerte Elverum så regnet det, men vi fortsatte inn i Sverige. Planene for turen var å kjøre rundt i Sverige for å se oss ordentlig om, men det regnet ustanselig etter Elverum, og værmeldingene var heller ikke gode for kommende uke. Vi hadde telt og det var midt i fellesferien så hytter var det heller vanskelig å få leige. Det ble ikke den turen vi hadde håpet på for vi kjørte gjennom en 5 dagers regnbyge, og vi mistet håpet og snudde nesen hjem.  På tilbaketuren var stemningen på topp, og Siri underholdt ved å lese i Guinness Rekordbok. Da vi kom ned Romsdalen og boka så og si var lest fra perm til perm så klarnet det opp og det ble fint vær.  Jeg kan ikke si at turen var den aller beste, men vi fikk da prøvekjørt ordentlig den lille Opel GT'en.

1 kommentar: